Hemsidan

Jag har nu bestämt mig för hur de olika kategorierna på hemsidan ska vara placerade och så klart vilka de är. Detta är vad jag tänkt mig:

 

·         Start

·         Guiden

·         Logg

·         Om mig

·         Blogg

·         Om Screentryck

 

Jag funderar på om kategorin ”om mig” och ”blogg” ska vara med egentligen. Men jag tror att det kan bli bra så faktiskt.

Kategorierna har jag valt att placera som skärmbumpen nedan visar. För att dela av från det som senare skall komma på höger sida har jag satt in ett svart streck.  Jag har använt mig av ett css-skript för att få all text och länkar i samma färg och typsnitt. Jag har också lagt på en lite mörkare färg på länkar som besökaren redan trycket på en gång.

 

 

För att hemsidan ska bli intressant för besökaren tänkte jag ha ett antal bilder på förstasidan som ger inspiration. I Photoshop fick jag på webbdesignen lära mig hur man gjorde ett fotoalbum på lätt sätt. Jag använde mig av detta och resultatet blev så här:

 

 

Bilderna är bara testbilder. Vissa är ju lika dana och det är inte tänkt. Jag lade hela ”webbsidan” i mitten av webbläsaren för att det inte ska bli konstigt för de som öppnar hemsidan i en annan upplösning än mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0