PROBLEM!

PROBLEM!

Det första trycket jag gjorde var ett testtryck för att se om jag verkligen kunde göra detta och det kunde jag ju. Men nu när jag testade en gång till började färg som hade blivit belyst att falla av. Detta betyder ju att färg kommer att komma där också när jag trycker! Detta var inte alls bra.


Ett tag senare kom jag på att lagret med ljuskänslig färg var helt för tjockt då belysningstiden inte var tillräckligt lång för att lysa igenom allt. Så det var bara till att göra om och ta mindre ljuskänslig färg. Dessutom åkte jag och köpte en annan spatel att ta på den ljuskänsliga färgen med som var lika bred som ramen. Det underlättade väldigt mycket! Man måste ockå dra på färgen i en speciell ordning:

1. Framsidan
2. Baksidan
3. Framsidan igen

Detta gjorde att jag fick en slät fram- och baksida!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0